Všeobecné obchodní podmínky poskytování právních služeb

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy mezi Mgr. Tomášem Verčimákem, advokátem (dále jen „advokát“) a klientem při poskytování právních služeb.

Poskytovatel služeb:

Firma: Mgr. Tomáš Verčimák, advokát

IČO: 09535314

DIČ: neplátce DPH

Sídlo: Dřevná 382/2, 128 00 Praha 2, Česká republika

Evidenční číslo ČAK: 19430

Email: office@vercimak.cz

Telefon: +420 776 425 756 / +420 792 428 441

Datová schránka: 8ipnkkr

(dále jen „advokát“)

 1. Vznik Smlouvy o poskytování právních služeb

1.1. Není-li stanoveno jinak, klientský vztah mezi klientem a advokátem vzniká uzavřením Smlouvy o poskytování právních služeb, a to ve formě ústní dohody mezi klientem a advokátem. Advokát poskytuje právní služby zejména v těchto oblastech:

  • Cizinecké a azylové právo
  • Zaměstnávání cizinců
  • Rodinné právo
  • Občanské a obchodní právo
  • Trestní právo

1.2. Při poskytování právní služby většího rozsahu, zejména v oblasti dlouhodobého poskytování právních služeb či realizace vícero zakázek se po dohodě s klientem zpravidla uzavírá rámcová písemná smlouva o poskytování právních služeb obsahující konkrétní specifika klientského vztahu a specifické platební podmínky za právní služby.

1.3. Právní klientský vztah mezi advokátem a klientem je sjednán s odkládací podmínkou vzniku takového právního vztahu od okamžiku úhrady sjednané zálohy klientem advokátovi.

2. Úvodní nezávazná konzultace

2.1. Klientský vztah v rámci drobné právní služby je založen v okamžiku zaplacení odměny za první nezávaznou úvodní konzultaci (právní poradu) prostřednictvím webových stránek advokáta ve výši 1 499,- Kč v rozsahu maximálně 45 minut, po níž může být pokračováno v poskytování právních služeb dle bodu 1.1. a 1.2.

2.2. Platba za úvodní nezávaznou konzultaci je splatná předem prostřednictvím:

  1. a) online platební brány PayU,
  2. b) bankovního převodu dle uvedených platebních údajů.

Po úhradě obdrží klient potvrzení o platbě, potvrzení o konzultaci a detaily konzultace emailem.

2.3. Klient bere na vědomí, že v případě provedení platby za úvodní nezávaznou konzultaci jsou stanoveny následující storno podmínky:

2.3.1. Zrušení konzultace klientem:

  • zrušení více než 48 hodin před termínem konzultace: plná náhrada platby,
  • zrušení 24-48 hodin před termínem konzultace: náhrada 50 % platby,
  • zrušení méně než 24 hodin před termínem konzultace: bez náhrady.

2.3.2. Zrušení konzultace advokátem

  • V případě zrušení konzultace ze strany advokáta z důvodů na jeho straně obdrží klient plnou náhradu platby nebo možnost přesunutí konzultace na jiný termín, bude-li s tím klient souhlasit.

2.3.3. Klient zašle žádost o vrácení platby na email: office@vercimak.cz. Vrácení platby bude provedeno do 10 dnů od schválení žádosti.

2.4. Při poskytování právních služeb nad rámec nezávazné úvodní konzultace dle bodu 2.1. se postupuje již dle platného ceníku advokáta dle bodu 3.2.

3. Odměna za poskytování právních služeb

3.1. Advokát poskytuje právní služby zásadně za úplatu ve smyslu vyhlášky Ministerstva spravedlnosti č. 177/1996 Sb. v platném znění (Advokátní tarif). Bezplatně nebo za sníženou sazbu lze právní službu poskytnout pouze na základě výslovného souhlasu advokáta.

3.2. Pokud nestanoví výslovná písemná dohoda mezi advokátem a klientem jinak, je právní služba poskytována ve smyslu ustanovení § 4 odst. 1 Advokátního tarifu v sazbě hodinové, dle aktuálního ceníku advokáta, a to za každou započatou čtvrthodinu. Cena poskytování právních služeb činí 2 900,- Kč/hod. V případě hodinové odměny advokát připraví na žádost klienta vyúčtování služeb do 30 dnů.

3.3. Za přiměřenou zálohu na odměnu za poskytování právních služeb a hotových výdajů advokáta se považuje 70 % celkové odhadované odměny a hotových výdajů, a to po celou dobu klientského vztahu. Advokát nezapočne poskytování právních služeb dříve, než dojde k zaplacení výše uvedené zálohy na odměnu za poskytování právních služeb.

3.4. Smluvní strany se mohou dohodnout i na tzv. odměně za úspěch, popř. výše uvedené způsoby odměny kombinovat. Cena právních služeb se vždy sjednává předem a individuálně, a to na základě složitosti a předvídatelnosti případu, vynaloženého času a dalších relevantních okolností daného případu.

4. Povinnosti advokáta

4.1. Advokát je povinen postupovat při poskytování právních služeb s odbornou péčí, jednat čestně a svědomitě, dodržovat povinnost mlčenlivosti, řídit se v rámci právních předpisů pokyny klienta, důsledně využívat všechny zákonné prostředky a v jejich rámci uplatňovat vše, co podle svého přesvědčení pokládá pro klienta za prospěšné. Advokát je při plnění předmětu smlouvy vázán pouze zákony a dalšími obecně závaznými právními předpisy a v jejich mezích pokyny klienta. Advokát není vázán pokyny klienta, pokud jde o právní názor na věc nebo pokud pokyny klienta odporují dobrým mravům.

4.2. Advokát se zavazuje oznámit klientovi okolnosti, které zjistil při plnění předmětu smlouvy o poskytování právních služeb, nebo které mohou mít vliv na změnu pokynů klienta. Zjistí-li advokát, že pokyny klienta jsou nevhodné či neúčelné pro plnění předmětu smlouvy, je povinen na to klienta upozornit. Bude-li mít advokát pochybnost o pravdivosti nebo úplnosti informací poskytnutých klientem, je povinen poučit jej o možných právních důsledcích použití takových informací. Možnost advokáta odstoupit od této smlouvy tím není dotčena.

4.3. Zmocněný advokát je oprávněn dát se při poskytování právních služeb zastoupit jiným advokátem. Nebrání-li tomu právní předpisy, je zmocněný advokát oprávněn při poskytování právních služeb pověřit jednotlivými úkony také advokátního koncipienta nebo zaměstnance advokáta.

4.4. Po ukončení smlouvy je advokát povinen na výzvu klienta předat klientovi veškeré podklady, které mu klient předal nebo které pro klienta získal od třetích osob. Advokát je oprávněn pořizovat si z podkladů předaných ji klientem kopie nezbytně nutné pro dokumentaci své činnosti pro klienta.

5. Povinnosti klienta

5.1. Klient je povinen udělit advokátovi včas písemnou plnou moc, která je nezbytná pro splnění závazku advokáta v souladu s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.

5.2. Klient je povinen zaplatit advokátovi odměnu ve výši a v termínu splatnosti dle těchto Všeobecných obchodních podmínek a aktuálního ceníku advokáta. Není-li mezi advokátem a klientem sjednáno jinak, splatnost vystavení faktury za poskytnuté právní služby činí 14 dnů.

5.3. Klient poskytne Advokátovi veškerou součinnost potřebnou k tomu, aby Advokát zabezpečil všechny úkony týkající se poskytování právních služeb v konkrétním případě, zejména mu včas předá veškeré podklady, dokumenty a listiny, jakož i poskytne úplné a nezkreslené informace a vysvětlení nezbytná pro poskytnutí právních služeb.

5.4. Klient se zavazuje zúčastnit se jednání, kdykoliv to advokát bude považovat za nezbytné. Klient se dále zavazuje řídit se v záležitosti, která je předmětem poskytování právních služeb, pokyny advokáta, jakož i nezasahovat do vývoje záležitosti způsobem předem s advokátem nesjednaným. Jakékoliv své samostatné jednání v záležitosti, která je předmětem poskytování právních služeb, se klient zavazuje předem konzultovat s advokátem a o výsledku takového jednání ho informovat.

6. Ukončení klientského vztahu

6.1. Klient je oprávněn Smlouvu o poskytování právních služeb kdykoliv, a to i bez udání důvodu, vypovědět. Výpověď je účinná okamžikem, kdy se o ní advokát dozvěděl a advokát není v souladu s § 20 odst. 6 zákona o advokacii nadále povinen činit neodkladné úkony k ochraně zájmu klienta.

6.2. Advokát je oprávněn Smlouvu o poskytování právních služeb písemně vypovědět. Výpověď je účinná okamžikem, kdy se o ní klient dozvěděl.

6.3. Advokát je oprávněn od Smlouvy o poskytování právních služeb odstoupit, dojde-li k narušení nezbytné důvěry mezi ním a klientem, nebo porušil-li klient hrubým způsobem své povinnosti vyplývající z těchto všeobecných podmínek, zejména neposkytl-li advokátovi potřebnou součinnost nebo nesložil-li přiměřenou zálohu na odměnu za poskytování právních služeb, ačkoliv byl o to advokátem požádán. Advokát je rovněž oprávněn od smlouvy odstoupit, nastane-li některá z podmínek, za kterých je podle zákona o advokacii, nebo podle jiných právních předpisů povinen od smlouvy odstoupit. Odstoupení od smlouvy je účinné okamžikem doručení písemného sdělení o odstoupení klientovi.

7. Odpovědnost za škodu

7.1 Advokát odpovídá klientovi za škodu na věcech převzatých od klienta nebo od třetích osob pro klienta, ledaže tuto škodu nemohl odvrátit ani při vynaložení veškeré odborné péče.

7.2. Advokát odpovídá klientovi za škodu, kterou mu způsobil v souvislosti s poskytováním právních služeb porušením svých povinností podle těchto všeobecných podmínek. Advokát se může své odpovědnosti za škodu zprostit, prokáže-li, že škodě nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí, které na ní lze požadovat.

7.3. Za správnost všech dokladů a informací předložených Advokátovi odpovídá klient. Advokát neodpovídá za škody vzniklé v důsledku porušení povinností klienta, zejména nepředáním potřebných podkladů či předáním podkladů a informací věcně nesprávných, neúplných či nepravdivých. Advokát neodpovídá za obchodní či jiné hospodářské riziko vyplývající z podnikání klienta, jehož důsledky se projeví v souvislosti s poskytováním právních služeb.

7.4. Advokát prohlašuje, že je pojištěn pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou poskytováním právních služeb, a to nejméně v částce 7 500 000,- Kč. Klient prohlašuje, že pokud v konkrétním případě nesdělí advokát něco jiného, platí, že předvídatelné škody způsobené poskytováním právních služeb pro klienta výše uvedenou částku nepřesahují.

8. Mlčenlivost a ochrana údajů

8.1. Advokát je podle zákona o advokacii povinen zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se dozvěděl v souvislosti s poskytováním právních služeb.

8.2. Osobní údaje klientů jsou zpracovávány v souladu s nařízením GDPR a zákonem o ochraně osobních údajů. Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou v Zásadách ochrany osobních údajů.

9. Reklamace a řešení sporů

9.1. V případě nespokojenosti s poskytnutými právními službami může klient uplatnit reklamaci elektronickou poštou na adresu: office@vercimak.cz nebo písemně na adresu sídla.

9.2. Advokát se zavazuje vyřídit reklamaci do 30 dnů od jejího doručení.

9.3. Příslušným orgánem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů ve věci poskytovaných právních služeb je Česká advokátní komora – www.cak.cz.

10. Účinnost

10.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou vydány s účinností ode dne 12. 11. 2025 na dobu neurčitou.